Jdi na obsah Jdi na menu
 


Historie traktorů

18. 10. 2010

Traktory a auta na přelomu 20. století nemůžou být od sebe dále, co se designového zpracování týče. Zatímco moderní vozy nekompromisně nastolují vlastní směr elektrických pohonů, v dávných dobách (18. století) nic takového nebylo a tak se o pohon těžkých strojů musely starat parní či spalovací motory. Právě parní pohon využívaly také první traktory. Parní lokomotivy na kola, byly velké, drahé, horké a celkově nebezpečné stroje vyžadující několik mužů, starajících se o palivo a provoz a které nebyly nijak zvlášť silné. Když se na počátku automobilového průmyslu začaly řešit spalovací motory, vývojáři se také zaměřily na farmářský průmysl. Všude totiž bylo mnoho zemědělských usedlostí které představovaly pro automobilky lukrativní zákazníky na odběr motorů. První agregáty pro automobily totiž mohly být přepracovány pro těžší provozní zatížení a následně prodávány zemědělců, kteří je nutně potřebovali.

Zetor 25 A